Saturday

MESEJ SEORANG TEMAN



"Perempuan yang suci adalah perempuan yang dijaga oleh ALLAH, tak sedikitpun ALLAH membenarkan mana-mana lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya....kerana ALLAH teramat mencintainya... tp andai kita bergelumang dengan cinta manusia, di mana ALLAH untuk menjaga kita? ALLAH seperti melepaskan kita kepada seorang manusia yang lebih bnyak mengecewakan kita..."

"Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, bermakna ALLAh mahu mengambil kita kembali untuk dijaganya. Mengapa masih ragu?"

"Kekuatan usah ditunggu tetapi harus dicari! Selamat menjaga IMAN!!!"

Mesej ini dikirim oleh seorang teman. Lantas diri ini tersentak seketika.....

2 comments:

sang pengembara said...

x berapa setuju la dengan statement nie...pas tu perempuan x akan berkahwin la...
"Jika ALLAH datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, bermakna ALLAh mahu mengambil kita kembali untuk dijaganya. Mengapa masih ragu?"
cintakan suatu yang fitrah...saidatina khtijah pun mencintai lelaki...lelaki yang paling unggul di dunia ini...penghulu sekalian nabi...Muhammad saw...tidak sedikit pun cinta saidatina khadijah kepada baginda luntur walaupun didatangkan pelbagai ujian..,e2 hny sebagai renungan...
hm...ayat2 dari "mesej seorang teman" nie seolah2..penulisnya putus cinta...may b cinta yg bukan bersandar kepada Allah dan Islam...lalu mengundang kekecewaan...ataupun ayat2 ini perlu dikemas kini lg spy lebih jelas...pandangan insan biasa

H_SYIDAH said...

masya Allah, xsgka ad yg comment psl ni. tq 4 your oponion, suhainizam! ay xslhkn anda yg mbuat anggapan yg pnulisnya putus cinta wlupn sbnrnya tdk..btul jgk apa yg anda ckp..cm org ptus cinta, tp sy xpasti la kdudukan teman sy ni mcm mna..

sy buknlah mnolak cinta n lgsg tdk mnerima cinta.ya, cinta e2 fitrah manusia yang Allah ciptakan untuk hambaNya, tp kita perlulah salurkn dgn cara yg btul.jgn sbb cinta mnusia kita jd lalai kpd cinta Allah. maaf jk statement ini mengganggu ktenteraman anda.

"may b cinta yg bukan bersandar kepada Allah dan Islam...lalu mengundang kekecewaan"

a'ah, ayat ni sesuai untuk cinta yg bukn bsandar Allah, lalu lbih baiklah ditinggalkan cinta e2..

tp nama awk ni mcm penah dilihat dl fs akak sy...papepn, slmt bkenalan n bmuzakarah...